+36 (52) 316-319
info@steelstep.hu
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hibás teljesítés, szavatosság, jótállás
A fogyasztói jogok érvényesítése, panaszkezelés
1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a STEEL-STEP Kft. (székhelye: 4030 Debrecen, Diószegi út 22./2., adószáma: 12831678-2-09, továbbiakban: Vállalkozás) és az általa a jelen weboldalon (www.steelstep.hu) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Fogyasztó (a továbbiakban: Vásárló/Fogyasztó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Vállalkozás és Felhasználó/Vásárló/Fogyasztó a továbbiakban együttesen: Felek).
CÉGADATOK
Cégnév: STEEL-STEP Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 4030 Debrecen, Diószegi út 22/2.
Cégjegyzékszám: Cg. 09-09-008783
Adószám: 12831678-2-09
Képviseletre jogosult: Bakó Imre
E-mail cím: emeloszakaruhaz@steelstep.hu
Panaszkezelés: +36 70/651 0750
Honlap: www.emeloszakaruhaz.hu
2. Általános tudnivalók
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.steelstep.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webshop) keresztül történik.
A www.emeloszakáruhaz.hu online áruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A www.emeloszakaruhaz.hu online áruházban történő vásárlásra a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet valamint az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény az irányadó.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § 3. pont alapján fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
3. A megvásárolható áruk köre, Megrendelés
A STEEL-STEP Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság által forgalmazott termékek illetve szolgáltatások.
A webshopban az Vásárló regisztráció nélkül is vásárolhat, azaz megrendelést adhat le oly módon, hogy a kiválasztott árukat a kosárba helyezi és ezzel egyidejűleg megadja a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat.
- e-mail cím;
- név;
- lakcím;
- szállítási cím;
Ahhoz, hogy az Felhasználó a kiválasztott árut megrendelje, nem kell mást tennie, minthogy az áruk alatt levő Kosárba ikonra kattint. A vételár mindig a kiválasztott áru alatt feltüntetett összeg. Az árak forintban értendők és az ÁFA-t tartalmazzák. Az áruk vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Amennyiben a Vállalkozás minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a áru közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0″ Ft-os vagy “1″ Ft-os árra, akkor a Vállalkozás nem köteles az árut hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
Ezzel a áru a kosarába kerül. Ezt követően a Felhasználó választhat, hogy folytatja a vásárlást és újabb árukat helyez a kosarába, vagy a már kiválasztott árut megrendeli és továbblép a fizetéshez.
Az oldal tetején levő Kosár feliratra kattintva megtekintheti a kiválasztott, kosarába berakott árukat, törölheti azokat a kosárból.
A kiválasztott áruk megrendelését a Kosár funkciónál teheti meg a Vásárló. Ott az Vásárló a Tovább a rendelés véglegesítéséhez ikonra kattintva adja meg, ill. módosíthatja a számlázáshoz és a szállításhoz szükséges adatokat, és jelölheti meg a fizetés és a szállítás módját. A megrendelést a Vállalkozás weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi megjelölt mezőt maradéktalanul kitölti. A Vállalkozást a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Ezután a Megrendelés megerősítése ikonra kattintva véglegesítheti a rendelését. A Felhasználó a megrendelés megerősítésével kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A rendelés beérkezéséről automatikus értesítést, visszaigazolást küld a Vállalkozás a Felhasználónak e-mailen. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Vásárló részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve a Vásárló bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. A rendszer ezt követően kezdi meg a megrendelés tényleges feldolgozását. A beérkezett rendelések feldolgozása után a Vállalkozás egy újabb e-mailben értesíti az Vásárlót a szállítás várható idejéről, valamint jelzi, ha valamelyik áru az alapanyag átmeneti készlethiánya miatt nem szállítható.
Ebben az esetben az Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a kiválasztott áru helyett mást válasszon, vagy ezt a tételt törölje a megrendeléséből. Végül a csomag elkészülte után a Vállalkozás még egy elektronikus értesítést küld a szállításról.
4. Fizetési feltételek, szállítás
A megrendelt áruk árát banki átutalással, illetőleg személyes átvétel esetén átvételkor készpénzben vagy bankkártyával lehet megfizetni. A megrendelt áruk árát és a szállítási költséget is tartalmazó számlát a STEEL-STEP Kft. az árukkal együtt küldi meg, illetőleg személyes átvétel esetén adja át a Vásárló részére.
Az alábbiakban szereplő szállítási költségek kizárólag magyarországi címre való kiszállítás esetén érvényesek.
A megrendelt áru szállítására az Ügyfél alábbi lehetőségek közül választhat:
– Magyar Posta
Szállítás MPL futárszolgállattal 1db (raklap 40 x 60 cm) 0 - 400 kg: 24.570 Ft + Áfa (bruttó: 31204 Ft)
Szállítás MPL futárszolgállattal 1db (raklap 80 x 120 cm) 0 - 1000 kg: 40.000 Ft + Áfa (bruttó: 50800 Ft)
– GLS
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 0 - 3 kg: 3350 Ft + Áfa (bruttó: 4255 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 3 - 5 kg: 3550 Ft + Áfa (bruttó: 4509 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 5 - 10 kg: 3765 Ft + Áfa (bruttó: 4782 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 10 - 20 kg: 4110 Ft + Áfa (bruttó: 5220 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 20 - 25 kg: 4225 Ft + Áfa (bruttó: 5366 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 25 - 30 kg: 4350 Ft + Áfa (bruttó: 5525 Ft)
Szállítás GLS futárszolgállattal 1db csomag 30 - 40 kg: 4666 Ft + Áfa (bruttó: 5918 Ft)
– személyes átvétel a Vállalkozás Debrecen, Diószegi út 22/2. sz. alatti székhelyén.
A jelen ÁSZF hatálybalépésének napján a szállítási díjak a következők:
100.000 Ft nettó összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes, amennyiben a Vásárló a banki átutalási módot választja.
Eladó vállalja a nem magyarországi címre való kiszállítást, egyedi díjszabás alapján (e-mail:emeloszakaruhaz@steelstep.hu).
A készleten lévő áruk szállítási határideje banki átutalás esetén a vételárnak a STEEL-STEP Kft. számlájára való jóváírásától számított 2-8 munkanap, utánvétes fizetés esetén a megrendelésnek a STEEL-STEP Kft. általi visszaigazolásától számított 2-8 munkanap.
A készleten nem lévő áruk szállítási határideje banki átutalás esetén a vételárnak a STEEL-STEP Kft. számlájára való beérkezésétől számított 8-14 munkanap, utánvétes fizetés esetén a megrendelésnek a STEEL-STEP Kft. általi visszaigazolásától számított 8 - 14 munkanap.
5. Elállás joga
A Fogyasztót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (ll.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 20 §.-a alapján indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Az áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak, több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, az Ügyfél vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül.
A fentiek nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy a fentiekben meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a Vásárló az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Vállalkozáshoz (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi elérhetőségek egyikén:
STEEL-STEP Kft.
4030 Debrecen, Diószegi út 22/2.
|
e-mail: emeloszakaruhaz@steelstep.hu
|
A Vásárló elállási jogát határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló nyilatkozatát a fent meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
Ha a Vásárló a fentieknek megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti az Ügyfél által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
A jogszabálynak megfelelő elállás esetén a vállalkozás a Vásárlónak visszajáró összeget az általa igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Áru adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a fentiekben meghatározott összeget, amíg a Vásárló az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza.
Ha a Vásárló a fentiek szerint eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha az ügyfél az árut a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló kizárólag az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg az árut kifuvarozták a vásárlónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
A Vásárló csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Nem gyakorolható az elállási jog (45/2014.(II.26.) korm.rend.)
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20 § szerinti (elállási) jogát
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel (az elállási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy árukra kiterjed) - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
6. Hibás teljesítés
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
Hibás teljesítési vélelem
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, - a (2a) bekezdés szerinti kivétellel - a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(2a) Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.
Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Termékszavatosság
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján az áru hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Jótállás
Jótállásra az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben foglalt mindenkor hatályos rendelkezések az irányadók. Fogyasztó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A Vállalkozás csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállásból erdő jogok jótállási jeggyel érvényesíthetőek. Amennyiben a fogyasztó nem rendelkezik jótállási jeggyel, abban az esetben a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha bemutatja a számlát vagy a nyugtát.
7. A fogyasztói jogok érvényesítése, panaszkezelé
A Fogyasztó a vállalkozásnak az áru forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozásával az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
STEEL-STEP Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
4030 Debrecen, Diószegi út 22/2.
e-mail: emeloszakaruhaz@steelstep.hu
telefonszám:+ 36 52/316-319
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján a szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.
A panaszt annak beérkezését követően a Vállalkozás megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül -elutasítás esetén indokolással ellátott - választ küld.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:
A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben szabályozott rendelkezések megsértése esetén fogyasztóvédelmi eljárás kezdeményezhető első fokon regionális illetékességgel a fogyasztóvédelmi osztály előtt.
HBVMKH Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
Címe: 4024 Debrecen, Széchenyi u. 46.
Telefonszáma: +36-52-533-924
Fax száma: +36-52-504-105
e-mail címe: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu
Az áru minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügyben békéltető testülethez fordulhat a Fogyasztó.
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13.-15.
Telefonszáma:+36-52-500-710
Fax száma: +36-52-500-720
e-mail címe: bekelteto@hbkik.hu
A panaszkezelés során a következő adatokat kérheti el a Vállalkozás el a Fogyasztótól:
· Fogyasztó neve
· Fogyasztó lakcíme, székhelye, levelezési címe
· Fogyasztó telefonszáma
·értesítés módja
·panasszal érintett áru vagy szolgáltatás cikkszáma vagy egyéb azonosító száma
·panasz leírása, oka
· Fogyasztó panasszal kapcsolatos igénye
·a panasz alátámasztásához szükséges, a Fogyasztó birtokában lévő dokumentumok másolata
·a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
A Vállalkozás a panaszkezelés során az Ügyfél által benyújtott adatokat az információs és önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
Jogorvoslat
Szerződő felek az esetlegesen felmerülő jogviták rendezésére a Debrecen Járásbíróság illetékességét kötik ki.
8. Adatvédelem
A www.steelstep.hu /webshop/ weboldalt látogatók személyes adatainak felhasználása, az 1995. évi CXIX. tv. (A kutatás és közvetlen üzletszerzés céljait szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről), valamint a 2001. évi CVIII. tv. (Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről) hatályos szabályozásának megfelelően történik.
Adatai kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) rendelkezései alapján járunk el. A Vállalkozás a vásárlók adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Az önkéntes hozzájárulással (például megrendeléskor, információ kéréskor) megadott adatokat a Vállalkozás marketing céllal, piackutatásra, értékesítési adatok nyomon követésére, és a Megrendelővel való kapcsolatfelvételre felhasználhatja.
Vállalkozás nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
9. Egyebek
A Vállalkozás által üzemeltetett webshop biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot. A webshopban való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Vállalkozás nem felelős semmilyen kárért, amely a www.steelstep.hu oldalra való csatlakozás miatt következett be. A Felhasználót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
Jelen szerződés a Ptk. 6:82.§ a alapján elektronikus úton kötött szerződésnek minősül. A szerződés magyar nyelven jött létre.
.
Adatkezeléssel kapcsolatos észrevételeit, panaszait a Felhasználó a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9.-11.) felé teheti meg.
10. Érvényesség
Jelen általános szerződési feltétel visszavonásig van érvényben.
A STEEL-STEP Kft. jogosult a jelen általános szerződési feltétel az abban foglalt feltételeket külön értesítés és indoklás nélkül bármikor egyoldalúan megváltoztatni. A honlapon meghirdetett árak visszavonásig érvényesek. Az árváltozásról, melynek jogát fenntartjuk, előre tájékoztatjuk ügyfeleinket.
Érvényes: 2025. julius 10.-től.